Apple criticată pentru politica de garanție în China

Compania americană Apple a fost criticată de un regulator de piață chinez, care a solicitat o mai atentă supraveghere a politicilor producătorului iPhone în China.
Ministerul Industriei și Comerțului din China a transmis joi o înștiințare prin care a cerut autorităților să apere drepturile consumatorilor, în conformitate cu legea. Potrivit site-ului postului național de radio chinez, care a transmis informarea ministerului, aceasta menționează faptul că Apple nu detaliază cumpărătorului ce trebuie să facă sau unde trebuie să meargă în cazul unei defecțiuni.
Această înștiințare vine ca răspuns la rapoartele primite din întreaga țară, începând cu 15 martie, cu privire la modul în care Apple și-a tratat clienții care au avut nevoie de service pentru produsele aflate în garanție.
Apple a fost nominalizată la 15 martie de către Televiziunea Centrală Chineză printre firmele cu malpraxis. De atunci, ștafeta a fost preluată și de alte surse mass-media chineze, care au subliniat politica de garanție a companiei pentru laptopurile Macintoch, învinuită că este mai scurtă decât în alte țări.
Oficiosul Partidului Comunist, Cotidianul poporului, subliniază că "producătorul celor mai la populare telefoane mobile din lume a adoptat o politică diferențiată în China pentru serviciile de reparație și de returnare a produselor sale. De exemplu, consumatorii care au solicitat înlocuirea, în perioada de garanție, a unor iPhone-uri, din cauza unor defecte de calitate, au observat cum capacul din spatele noului iPhone a fost înlocuit cu unul de la versiunile mai vechi. În plus, garanția n-a mai fost prelungită cu un an, așa cum prevede legislația chineză."
Mulți utilizatori de internet chinezi au comentat ceea ce statul consideră "tratamentul nedrept" al producătorului de iPhone.
Purtătorul de cuvânt al Apple a declarat că firma nu discută aspectele de reglementare.