Apple alimentează conflictul dintre Hon Hai și Pegatron

Apple încearcă să obțină maximumul din întrecerea dintre principalul său furnizor de componente pentru iPhone și iPad, firma taiwaneză Hon Hai, și principalul ei competitor, Pegatron, tot din aceeași țară, o companie ale cărei venituri sunt doar un sfert din cele ale Hon Hai.
Între 60% și 70% din veniturile Hon Hai, cunoscută și sub denumirea de Foxconn, vin din producerea de componente pentru gadgeturile Apple. În schimb, Pegatron dorește să obțină acordul Apple de a le furniza și mai multe componente pentru iPhone și iPad, venind cu prețuri mai mici.
Săptămâna trecută, Pegatron a anunțat că intenționează să crească, în a doua jumătate a anului, numărul angajaților din China cu 40%, dacă va ovține dreptul de a produce componente pentru anunțatul iPhone ieftin.
Credit Suisse AG a actualizat ieri estimările pe venituri ale Hon Hai Precision Industry Co și Pegatron Corp, pentru primul și actualul trimetru, în ciuda ingrijorărilor recente privind vânzările scăzute de iPhone.
Se estimează ca Hon Hai, care asamblează pebtru Apple iPad și iPhone, să raporteze un profit net de 1,28 miliarde USD, pentru ultimul trimestru.
Credit Suisse a declarat că veniturile Hon Hai vor spori prin livrarea de calculatoare MacBook și iMac, din primul trimestru al anului.
Pegatron Corp, o altă firmă care asamblează iPad și iPhone, se așteaptă să raporteze un profit net de 530 de milioane USD, pentru primul trimestru al anului.
Cererea slabă de iPhone 5 a dererminat grupul bancar Fubon să se concentreze asupra companiilor care nu fac parte din lanțul de fornizori ai Apple, cum ar fi producătorul de telefoane HTC, al celui de notebook-uri Wistron și Silitech Technology, care furnizează tastaturi pentru telefoanele mobile Nokia Oyj și Research In Motion Ltd (RIM).
"Motivele principale pentru care iPhone 5 nu a reușit să câștige o cotă de piață importantă după ce a fost lansat sunt ecranul prea mic și lipsa combativități, a declarat Jeff Pu, alalist la Fubon. În viitorul apropiat, dacă Apple nu lansează ceva nou, trendul va continua.
Se preconizează ca, anul acesta, cota de piața a iPhone să scadă cu 17%, față de 20%, anul trecut.